Wij doen dit door:
Dienstverlening
Wij blijven zoeken naar mogelijkheden om de dienstverlening nog verder te verbeteren en bieden meer diensten digitaal aan. De focus ligt bij open communicatie en snelle uitvoering. Hierbij kijken we naar wat wél kan. Samen met onze inwoners kijken we hoe het steeds beter kan. Wij werken vanuit vertrouwen en geven open en eerlijk aan wat onze inwoners kunnen verwachten.
Onze inwoners voelen zich welkom. Zij voelen zich gehoord, gezien en begrepen. Dit is wat wij willen bereiken. Vanuit het koersdocument en de organisatievisie leggen we in 2022 de focus op de kwaliteit van de dienstverlening en de doorontwikkeling van de houding en het gedrag wat hierbij hoort.
Digitale dienstverlening
Wij blijven inzetten om onze digitale dienstverlening verder uit te breiden. Wij willen onze inwoners en bedrijven de mogelijkheid bieden om makkelijk en snel zaken te doen met de gemeente. Ook willen wij onze digitale dienstverlening Toegankelijk en inclusief aanbieden.
De aanstaande invoering van de Wet open overheid en de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer is in voorbereiding. Dit stelt ons de komende jaren voor nieuwe uitdagingen.
Binnenkort informeren wij u over deze nieuwe wetten.
Het volgende beleid is vastgesteld:
- Koersdocument 'Schagen maken we samen
- De visie van Schagen
Indicator:
- Klantwaardering hal: minimaal 90% (zeer)tevreden
- Telefonie: 60% afgehandelde vragen in eerste lijn
- Klantenservice: klantwaardering van minimaal een 8,5